Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • Koncert promujący nową płytę Dawida Janiaka
    Koncert promujący nową płytę Dawida Janiaka
    Więcej
  • Koncert zespołu Stare Dobre Małżeństwo
    Koncert zespołu Stare Dobre Małżeństwo
    Więcej
  • Ja się boję sama spać - spektakl muzyczny
    Ja się boję sama spać - spektakl muzyczny
    Więcej
  • Koncert Teresy Werner
    Koncert Teresy Werner
    Więcej
  • Szach – mat, czyli dama bije króla
    Szach – mat, czyli dama bije króla
    Więcej
  • Dziadek do orzechów
    Dziadek do orzechów
    Więcej
  • Maluchy W Krainie Dźwięku
    Maluchy W Krainie Dźwięku
    Więcej
  • Cykl wykładów Arystokratki z Górnego Śląska
    Cykl wykładów Arystokratki z Górnego Śląska
    Więcej
  • Koncert Alicji Majewskiej
    Koncert Alicji Majewskiej
    Więcej
  • Blue Cafe akustycznie
    Blue Cafe akustycznie
    Więcej
  • Ciao, ciao bambina - monodram muzyczny
    Ciao, ciao bambina - monodram muzyczny
    Więcej

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Rezerwacja biletów:
Rezerwacji biletów wstępu na imprezy można dokonywać pod numerem telefonu +48 32 2486 240 wew. 24 oraz 512 024 062, a także pocztą elektroniczną na adres: bilety@mckrudasl.pl. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi zasadami rezerwacji i sprzedaży biletów – TUTAJ

02.04.2017, godz. 17.00, Zemsta Nietoperza, operetka Johanna Straussa w III aktach, bilety w cenie: 45 zł balkon, 50 zł parter

Obsada: soliści, chór, balet i orkiestra Opery Śląskiej w Bytomiu pod dyrekcją Tadeusza Serafina
Czas trwania spektaklu: 3 godziny 10 minut z 2 przerwami

O spektaklu:
libretto: tekst libretta na podstawie wodewilu ” Le Reveillon” H. MEILHACA
 i L. HALEVY’EGO napisali: K. HAFFNER i R. GENEE
kierownictwo muzyczne: Tadeusz SERAFIN
reżyseria i choreografia: Henryk KONWIŃSKI
scenografia: Jan BERNAŚ
asystent reżysera: Feliks WIDERA
kierownictwo chóru: Anna TARNOWSKA


Gabriel von Eisenstein jest znanym, również ze swojego temperamentu, wiedeńskim finansistą.
Ma on trafić do aresztu za uderzenie poborcy podatkowego i obrazę sądu, tymczasem jego przyjaciel, Dr Falke organizuje wraz z młodym arystokratą – księciem Orlofskym bal. Jest to w rzeczywistości pretekst do ośmieszenia Eisensteina w ramach rewanżu za złośliwy żart swojego przyjaciela. Intryga polega na tym, że Falke wśród gości zaprasza w innych rolach domowników Eisensteina. Służąca będzie wytworną damą, żona pojawi się w masce i ma być przedstawiona jako węgierska księżna. Falkemu udaje się przekonać Eisensteina, by ten potajemnie wybrał się na bal, a w więzieniu stawił się rano. Niestety, do domu Eisensteina przybywa po aresztanta dyrektor więzienia Frank. Bierze on za pana domu śpiewaka Alfreda, który wykorzystując sytuację, znów próbuje zdobyć względy dawnej ukochanej. Alfred trafia do miejskiego aresztu, a Rosalinda może się szykować na bal. Tymczasem sam Eisenstein próbuje na przyjęciu uwieść niemal wszystkie damy, w tym Adelę i Rosalindę, zawiera na tym balu także serdeczną przyjaźń z dyrektorem więzienia, do którego ma trafić – obaj na przyjęciu są "francuskimi markizami" – Renardem i Chagrinem. Także Adela chce wykorzystać bal na swoją korzyść, próbuje znaleźć protektora, który wprowadzi ją do świata teatru, dlatego też nawet rozpoznana przez swojego pracodawcę z powodzeniem udaje oburzenie. Rosalinda, żona Eisensteina, zaś poznaje lepiej prawdziwą naturę swojego męża. Wszystko jednak wyjaśnia się rano, na końcu operetki.