Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • Most - projekcja filmu - z okazji Dnia Ludzi Bezdomnych
    Most - projekcja filmu - z okazji Dnia Ludzi Bezdomnych

    14 kwietnia 2021

    Więcej
  • SKECZ vs. WIC – konkurs on-line
    SKECZ vs. WIC – konkurs on-line

    Zgłoszenia do 16 kwietnia 2021

    Więcej
  • Kopciuszek – zamienił się sen w rzeczywistość
    Kopciuszek – zamienił się sen w rzeczywistość

    25 kwietnia 2021

    Więcej
  • Noc Tańca 2021 w MCK
    Noc Tańca 2021 w MCK

    30 kwietnia 2021

    Więcej
  • Maluchy w krainie dźwięku - Mamo, tato, chodźmy na koncert
    Maluchy w krainie dźwięku - Mamo, tato, chodźmy na koncert

    9 maja 2021

    Więcej
  • Gita Story - śląska komedia muzyczna - on-line
    Gita Story - śląska komedia muzyczna - on-line

    14-16 maja 2021

    Więcej
  • XI Rudzki Festiwal Piosenki Przedszkolnej
    XI Rudzki Festiwal Piosenki Przedszkolnej "Wesoły Brzdąc"

    Zgłoszenia do 15 maja 2021

    Więcej
  • Dla Ciebie, Mamo - koncert Trzech Tenorów - z okazji Dnia Matki
    Dla Ciebie, Mamo - koncert Trzech Tenorów - z okazji Dnia Matki

    26 maja 2021

    Więcej
  • Magiczne popołudnie z okazji Dnia Dziecka
    Magiczne popołudnie z okazji Dnia Dziecka

    1 czerwca 2021

    Więcej
  • Ludzie z pasją
    Ludzie z pasją

    Zapraszamy!

    Więcej

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Komunikat 

W związku z wprowadzeniem kolejnych ogólnopolskich obostrzeń, kasa biletowa MCK będzie nieczynna do 19 kwietnia br. Zachęcamy do zakupu biletów w opcji ON-LINE. Rezerwacja telefoniczna pod nr 32 248 62 40. Zapraszamy!

Na „Warsztaty kreatywnego pisania i dziennikarstwa z elementami copywritingu” składało się osiem spotkań, trwających po 90 minut. Tematyka poruszana podczas zajęć była następująca:

1. Czy każdy tekst jest dziełem? Dziennikarz – copywriter- rzecznik prasowy.
2. Narzędzia pracy copywritera – omówienie obszarów działania i kreowania tekstów użytkowych – contenty na stronę www, marketing wirusowy, artykuły sponsorowane.
3. Kreacja wizerunku słowem, czyli copywriting jako narzędzie PR - pisanie oświadczeń dla prasy, notatek prasowych, przemówień, a także wprowadzenie w konferencję prasową.
4. Siła perswazji słowem – tworzenie skutecznych sloganów reklamowych i haseł wyborczych, analiza pakietu sloganów z rożnych dziedzin.
5. Reportaż – charakterystyka gatunku dziennikarskiego, użycie słowa, dźwięku i obrazu w
reportażu, analiza na konkretnych przykładach.
6. Recenzja – charakterystyka gatunku, analiza przykładów, próby pisania własnych recenzji.
7. Wywiad jako gatunek dziennikarski, cechy dobrego wywiadu, wywiady telewizyjne, radiowe, prasowe – podobieństwa i różnice, ćwiczenia praktyczne.
8. Felieton – charakterystyka gatunku, próby pisania felietonu, znaczenie dobrego tytułu tekstu prasowego i reklamowego, zasady tytułowania, podsumowanie cyklu zajęć.

W trakcie zajęć cyklicznych, uczestnicy mieli okazję do zdobycia wiedzy teoretycznej przekazanej przez prowadzącego, dokonania analizy konkretnych przykładów – tekstów bądź nagrań audiowizualnych, a także podejmowali praktyczne próby tworzenia własnych tekstów, sloganów, tytułów itp. W celu uatrakcyjnienia udziału w tym projekcie edukacyjnym, MCK zaproponowało uczestnikom bezpłatny udział w organizowanych imprezach kulturalnych, co umożliwiało pisanie relacji, recenzji, przeprowadzanie wywiadów. Założony został profil projektu na portalu społecznościowym facebook.com oraz strona internetowa, na których publikowane były prace kursantów. Administratorem stron była doktor Wolek – Kocur, prowadząca zajęcia.